Mátrai kirándulás, Galyatető

A 2001-es évben a március közepi négynapos ünnep remek alkalmat adott arra, hogy az év első kétnapos kirándulását megtartsuk. A Mátra szívében, több mint 900 méter magasságban, hegyektől övezve húzódik az a völgy, amelyben lefoglalt szállásunk, az Azilum fogadó megbújt. A fogadó összesen 50 férőhellyel (4,5,7,8 ágyas szobák), rendezvény-teremmel, saját konyhával, étteremmel, vacsorával és reggelivel várt ránk. Vonattal és busszal keltünk útra, csütörtök reggel a Keletiből indulunk és hatvani átszállással Mátraverebélyig vonatoztunk. Onnan egy kb. 10 km-es gyalogtúrával jutottunk el Mátraszentlászlóra, ahonnan busz vitt minket a galyatetői szállásra. A napi program a Mátra természeti csodái: a gazdag növény és madárvilág, az útjuk során patakká duzzadó források, az erdei utak és tisztások felfedezésevolt. Este a közeli Nagyszállóban lehetőséget kaptunk rá, hogy kellemes közös szaunázással és pancsolással pihenhessük ki az egész napos túra fáradalmait. Másnap a táj szépségei mellett az emberi kéz alkotta csodákat is megtekintettük. Rejtett erdei utakon, turistajelzés vezetett minket gyalogos utunkon a közeli Parádsasvárra, ahol előzetes bejelentkezésünk alapján fogadtak minket a munkaszüneti napokon is működő üveggyárban és az üvegmúzeumban. Igazán látványos volt, ahogy az üvegfúvő mesterek keze alatt az izzó, olvadt anyagból formálódtak a különféles üveg áruk. A boltból sem mindenki távozott üres kézzel, beszerezhettük pár autentikus óveg szuvenírt a haza útra. Innen ismét gyalogosan kirándulunk át Mátraházára, ahonnan a délutáni buszjárat hozott haza bennünket a Népstadionhoz.